Bad & shopping i Åre, 17 feb

Idag så åkte hela konfagruppen till holiday club i Åre.
Det var ett jätte roligt badhus, med en jätte mysig spa avdelning.
Det fanns en vattenrutschbana, som gick ut ur huset och sedan in igen.
(Som här i Lkpg, fast den var svart innuti med ljusslingor :)
I själva badavdelingen så fanns det 2 bubbelpooler, flera bassänger,
vattenfall,-vattenrutschbana-, solstolar, växter och en as cool bassäng!
En utav bassängerna (den coola;) gick liksom ut ur huset, utomhus. :D
Det var jätte häftigt, och det var samtidigt 20 minus i luften när man badade där. ^^

-bassängen som "gick ut ur huset"-


Spaavdelingen
I spaavdelingen så fanns det väldigt många olika bastuar,
en isvak, liten bassäng, och en bassäng för fötterna typ. ^^
Dessa bastuar fanns:
- ljusterapi bastu
- 90*c bastu
- 75*c bastu
- 40*c bastu
-   -10*c bastu med snö på golvet.
Kanske någon mer, kommer inte riktigt ihåg.
I ljusterapibastun så lyste det i olika färger,
 och till varje färg så doftade det olika, till grönt så doftade det mint.
Den här bastun skulle "lugna dina sinnen", och det gjorde den verkligen. :)
Den var inte så varm, men det var verkligen skönt att ligga där.
Jag badade även i isvaken, rullade mig i snön i bastun med 10 minus.
(Det var som en stor frys.)
Efter det så gick man direkt in i den 90 gradiga bastun.. ^^
Där inne träffade vi även några jätte roliga killar, som var roliga att snacka med.  :)



Efter badet så åt vi pizzabuffé på holiday club.
Sedan så fick vi "gå på Åre".
Alltså gå på stan där, och kolla på den ursprungliga byn,
lite längre upp än centrum.
Efter det så åkte vi till Åres choklad fabrik.
Där gjorde de bara "fin" choklad.
Jag köpte en liten strut med handgjorde hasselnötspraliner till mamma, pappa och syrran.
Det var väldigt uppskattat när jag kom hem igen. ^^

Kommentarer*:

KOMMENTARER:

Ditt namn :D*:
Kom ihåg mig?

E-mail*: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress*:

Kommentar<3*:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0