karma

jag har en fråga till er. vad tycker ni om våld

för någon vecka sen när jag väntade på bussen så snackade en kille o en tjej om att slåss och hur coolt det var. dom skröt om att ha blivit nerslagna och vilka dom slagit ner. bara för att det är kul. det är väl deras sätt att underhålla sig. . . .


jag hatar våld. jag hatar det verkligen. varför skulle man skada någon annan? du tjänar ju inte direkt något på det. varför finns det våld? försök att tänka er en värld utan våld, utan krig, utan hämd. kan inte folk bara lära sig att prata om saker o ting istället för att använda våld? visst våld finns ju i ord och gärningar, men jag sätter gränsen vid fysik våld. kampsporter är ok, för de som tränar det är ju med på det! men våld bara för att, känns helt meningslös. det är den ju med. så det är min åsikt om våld. våld borde inte finnas. tycker inte ni det?

Kommentarer*:

KOMMENTARER:

Ditt namn :D*:
Kom ihåg mig?

E-mail*: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress*:

Kommentar<3*:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0