Manikyr/pedikyr

Det här var något jag hittade på msn.se
och jag måste faktiskt säja att det funkar. :)
Jag som själv håller på mycket med nagellack.. (a)
Så... Read and learn!

Så får du manikyren att hålla längre
 Direkt efter manikyren är dina naglar vackert målade. Men redan nästa dag har lacket ofta börjat flagna bort. improveme.se:s nagelexpert Beatrice Aresén från Depend Cosmetic tipsar om hur du gör för att förlänga livstiden på din manikyr.
 
Steg 1
Rengör: Se till att få bort gamla nagellacksrester med nagellacksremover innan du applicerar nytt nagellack. Tvätta inte händerna med tvål efteråt, tvål innehåller fett och gör att lacket inte fäster lika bra.

Steg 2
Gör en peeling: Det kan bildas en yta med döda hudceller på nagelplattan som gör att lacket släpper fortare. Peela därför nagelband och nagelplatta var tionde dag med Depends Nagelbandspeeling.

Steg 3
Polera: Polera naglarna en gång i månaden för att få bort alla gamla rester på nageln.

Steg 4
Grundlacka: Lägg ett tunt lager baslack.

Steg 5
Applicera lacket: Måla två tunna lager med vald nyans nagellack.

Steg 6
Avsluta med topplack: Måla två lager topplack. Fortsätt därefter att bättra på med nytt topplack varannan till var tredje dag.

Kommentarer*:

KOMMENTARER:

Ditt namn :D*:
Kom ihåg mig?

E-mail*: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress*:

Kommentar<3*:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0