MaxFactor Foundation (5/1)

HejsanHoppsan! (:

Jag tänkte tipsa om en jätte bra foundation, och foundationborste/pensel.
Foudationen,som jag tror att ni redan har hört om, eller sett i reklamer på tv,
kommer ifrån MaxFactor, och heter Miracle Touch, (Liquid illusion fooundation).
Enligt mig, (som har haft den), så täcker den lika bra som täckstift.
Det räcker med ett tunt lager, som täcker ungefär som 3 eller 5 lager av en "vanlig" foundation.
För att få bästa resultat rekommenderar jag även att ni köper en så kallad "Kamelhårsborste",(i ett finare ord).
I affärer så kan ni fråga efter foundationborste. Det är lättare att komma ihåg. ^^
Den är mycket bättre än vanliga "svampar"(tycker jag iaf^^),
som liksom "suger" upp häflten av foundationen när man ska sminka sig.
Kamelhårsborsten/foundationborsten ger även ett lagom lager med foundation direkt.
Efter att man har lagt på foundationen så är det bra om man anväder att tunt lager med puder.
Det gör att huden känns silkeslen och att intrycket inte ser konstgjort ut.
(Om man inte tar flera lager, då tycker jag att man ser ut som en puderkaka.^^).
Men innan jag sminkar mejj, eller alltså innan jag tar på min foundation,
så brukar jag först tvätta ansiktet med milt ansiktsvatten,
och sedan smörja in mig med fuktighetsgivande ansiktskräm.
Det brukar vara bra att göra så på vintern, när det är så kallt som det faktiskt är..
Om man säjer så här: jag har lärt mig av mina misstag. ^^

Men nu tänker jag inte skriva mer, utan nu ska jag sällskapa pappa och fika på bullar och cola. ^^
Puss på er, och som ni förstår så var inlägget "inriktat" till tjejer.. Eller killar som använder smink, vem vet. ^^
Jaja iaf, puss och ha en fortsatt bra dag/kväll.  :)   <33


Kommentarer*:
Kommenterat utav*: wictoria

den foundation har jag använt, riktigt riktigt bra :D

2009-01-05 @ 23:43:34
URL: http://wickipedia.blogg.se/
Kommenterat utav*: Anonym

den foundatonen är riktiktriktigt bra<3

2009-01-27 @ 16:22:51
Kommenterat utav*: snyggot

asså ja måste bara få veta va du använder för mascara??

2009-03-16 @ 19:41:31
URL: http://har ej!!!!

KOMMENTARER:

Ditt namn :D*:
Kom ihåg mig?

E-mail*: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress*:

Kommentar<3*:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0